Seniorkontroll

När man känner sig förvirrad när man vaknar på morgonen, men förstår inte riktigt varför. Går upp och inser att jag ser ju! Ett mirakel! Nej, tyvärr, det är bara linserna som sitter i ögonen, jag brukar ta ur dom på natten. Funderar lite och mitt sista minne från gårdagskvällen är att jag gick upp för trappan med en sovande Kasper i famnen. Sen inget. Jag tvärsomnade samtidigt som jag lade ner honom i sängen, utan tandborstning, linsuttagning osv. Bara däckade. Jag var nog ganska trött. Markus påstår att han frågade om jag inte skulle gå ner och göra mig iordning men det har jag inget minne av alls… 

I onsdags hade vi en seniorkontroll inbokad, inte av mig även fast det känns som att det kanske hade behövts snart men av Perrin! Farbrorn fick tillbringa dagen på djursjukhuset i Borås hos mamma medan jag jobbade i Borås och mötte upp dom för veterinär-tiden på eftermiddagen. Blodprov och urinprov analyserades och veterinären kände och kollade igenom hela hunden. Bra hjärta, lite grumlig lins pga ålder, ingen tandsten (det är alltså inte därför han luktar apa i munnen…) bra temp, bra provsvar på blod och urin och ingen smärta i tår. So far so good. Han markerade lite när hon tryckte honom på höfterna och greppade hela handen när hon tryckte på bogarna.. jaha ont där alltså. Inte oväntat med tanke på att han till och från haltar fram och ju har D-höfter. Domen blev att han faktiskt inte är sämre än vad en kanske kan förvänta sig men att han kommer få gå kontinuerligt på smärtlindring så han slipper ha ont. I övrigt kan han leva på som han gjort det sista och hänga med ett tag till. Skönt med ett kvitto på det! 

Perrin 12 år i Mosel-dalen

Perrin 2 år precis i början på sin agilitykarriär!

Kommentera

