Vår

Wow vad länge sen det var jag skrev nåt här! Livet har tuffat på med heltidsjobb, barn, djur och så vidare. Livet. Just nu upptas mycket av min arbetstid av covid-19, så mycket att jag kommer upp ur min bubbla ibland och inser att vi än så länge inte har så mycket virus här. Men vi följer folkhälsomyndighetens råd, både privat och på jobbet, vilket innebär att vi just nu är hemma väldigt mycket allihop. Jag trivs med att sitta hemma emellanåt, men jag trivs oxå väldigt bra med variation, så jag får nog ta och åka in till ett kontor snart…

Hemma-kontoret.

Aemon har precis passerat 6 mån och får väl anses vara en unghund kanske. Han är go och glad och en naturlig del i flocken. Just nu jobbar vi med att valla Taim lite mindre, och att återgå till att vara rumsren på natten, i övrigt funkar allt förträffligt. På annandag påsk ska vi på kennelträff och träffa får! Hoppas verkligen inte Corona sätter stopp för det, jag längtar massor!

Odlandet är i uppstarten, massor av plantor väntar på värme och bort med frost, sen ska de ut i mina nya fina bäddar. I växthuset står vintersådder, i en bädd har jag satt vitlök, i två bäddar har jag sått morötter och palsternacka, bondbönor och spenat. Och häromdan beställde jag hem sättpotatis, gul och röd lök och sparris! Längtar så efter att kunna hämta grönt i landen!

Lämna en kommentar